Saturday, May 16, 2009

KUALA LUMPUR MEDICAL TOUR


Day 1

kumpul kat K9. trip nie ade lebih kurang 70 dak2 join dan kami g sane nek 2 bas


rusdi dan Rashid sedang tawar menawar harga tiket dengan cik bas konduktor, azie…


Peh…siap bawak bantal busyuk 2…huhu


Cik sopee kegirangan ble pertama kali naik bas utm


Bas bertolak dalam kol 11.00 n kiteorang brenti kat seremban tok mandi (peh..sejuk nak mampos) n solat subuh… pas 2 kami bertolak ke UTMKL tok amik dak2 len yang tunggu kat sane…



Destinasi pertama – prince court medical centre (PCMC)

Pukul 8 sampai kat PCMC…mase turun bas 2…kiteorng blur sbb x Nampak lak hospital kat area 2…yela sbb design bangunan dah la macam hotel…siap ade penyambut tetamu lagi…mmg high class la… ape yang aku leh cakap hospital nie mmg mahal …tp die nye benefit kat kakitangan petronas…rasenye sume free…sbb hospital nie under petronas..

Kte orang kat sane diberi taklimat pasal hospital 2…penerangan dibawa jejalan sekitar hospital pas2 taklimat pasal kejuruteraan…n makan….


Prince court medical centre


Bilik pesakit…macam hotel daa…(ade yang sampai RM 1000 sehari…giler ar..)


Ape lagi…meh tgkp gambar….


Destinasi kedua – KLCC

Ape KLCC…? Dak2 len ade yang g wayang…petrosains…shopping pn ade…ape yang aku wat…?

…disebabkan aku dah byk kali g sane…so x de mende menarik aku buat kat sane melainkan lepak di tasik KLCC sambil mengusha aweks2 yang lalu lalang….huhu


En zarif (tengah) sedang senyum kepada bini orang….ish2


Destinasi ke-3 – kolej kediaman UKM

Mase utk tido….zzzzzzz



Day 2

Destinasi pertama – HUKM

Ade 2 group…aku dapat HUKM…and the other group g radicare…

“Ini kalau hentak pale korang kt sini kompom darahnye…” kate staf HUKM kepada peserta2.

Bilik mayat….? Macam best jek…huhu

Kamilah doktor2 yang kacak bergaya..haha” (padahal juz nak tengok operation jek…)

Nie pembedahan nak potong kedua belah kaki sbb kencing manis…tp x dpt tgk smpi operation selesai sbb x cukup mase….


Destinasi kedua – the mines

Satu lagi shopping complex…. Ble aku sampai.... aku x tau nak wat pe lagi…huhu

Nak g karaoke mahal….nak g men boling…pusat boling x jumpe…

So aku lepak la ngan kimi, pijol, sopee, aien, ielu nagn zurenn bagi ikan makan roti....ngan jejalan keliling the mines 2....udahla kaki aku sakit...huhu

“Wei zurenn…yang ko campak batu kat ikan apehal…campak roti la..”

“Wei jangan berebut roti 2….bratur2…”

Kemudian aktivti merayap

Aktiviti sepanjang berada di the mines…kimi, sopee n pjol dok melompat jek kejenye..


BBQ TIME...

Encik kimi sedang “mengipas” aweks2

Wei…tolong bakar ayam la…ade ke g men kad…cesss


The last day

Prepare nak balik nih…

“Yeaa….balik” jerit aku ngan kimi sambil melompat keriangan…

Last destination - Hospital Kuala Lumpur

X de ape yang kami wat kat cnie…juz dengar taklimat…n sedikit jamuan….

Pas2 dari hospital 2 aku blk rumah terus….

Maka berakhirlah kesah trip medical nie…

Walaupun ade kekurangan…tp aku rs enjoy gak la…

1 comments:

Hazirah Barakbah said...

waa weee..sonoknye!!!!

Post a Comment